
מהישרדות, אינטראקציה ולהתפתחות
מאמר משלים להיכרות המרידיאנים הראשיים לפני שצוללים לכל אלמנט בנפרד.
נחלק את 12 המרידיאנים ל 3 רמות התפתחות שונות.

אז במאמר של ההיכרות עם המרידיאנים ראינו שכאשר אנחנו מתבוננים עליהם מנקודות מבט נוספות , לכל מרידיאן יש אספקטים פיזיולוגיים , אנרגטים , רגשיים ורוחניים , שנותנים לנו כמטפלים אפשרות להסתכל על מה מעסיק את המטופל מולנו , את עומק הפתולוגיה , הקונפליקט, המשאבים והכוחות שיש לו כרגע להתמודדות, בשאיפה שאנחנו רוצים לראות את המטופלים שלנו מנקודת מבט של מודעות שבה אנו מבינה שהחיים הם כמו ספירלה, והמרידיאנים מסמלים את זה ההתפתחות והתקשורת של אותו אדם עם החיצון , עולם הרגשות שלו , העצמיות שלו , ועם היכולת להשתנות מול כל אותם שיעורים ואתגרים.
זה הופך את לקיחת הדפק שלנו לרב מימדית , שמחולקת ל 3 עומקים (הישרדות\אינטראקציה\התפתחות) ורמות
( WEI \ YING \ YUAN) , למשל, כאשר הדופק שלנו בחוץ , יוצא לרמת ה WEI QI השטחית זה מראה משהו על ההתנהלות שלי, אולי אני עכשיו מאוד בחוץ , אולי יש משהו שכואב לי ברמת השרירים, אולי רוח חיצונית שמפריע, או משהו מנסה לצאת החוצה, לעומת כאשר הדופק חבוי ונסתר , זה גם כן יכול להעיד משהו, אולי אישיות מופנמת, אולי פיזור נפשי, אולי חורף אצלו?
אם אדם מביא יותר כח לאלמנט מסויים , ואלמנט אחר ריק מכח אלו גם שאלות שאנחנו יכולים לשאול את עצמינו בקליניקה.
לפני שנפרט על 3 שכבות הקיום שלנו אני מזכיר שכבני אדם כולנו זזים בסיפרלה ואינראציה עם כל שלושת השכבות הללו במסע החיים כאשר השכבר הבסיסית ביותר היא שכבת ההישרדות, ועד איפה היא נדרשת לנו כאנשים , להישרדות יש הרבה פעמים ייחוס שלילי ביחס לעולם שאנחנו חיים בו , ובתוך הציפיות של החברה שאנחנו חיים בה , והאם זה יתרון או חיסרון? ומתי הוא נדרש?
ההישרדות היא מניע שהרבה מאיתנו חיים בתוכו , או חיינו בתוכו , כדי לעמוד בקריטריונים , ציפיות , ערכים , הצבת מטרות ואתגרים , שמייצרת הרבה פעמים דחף כדי להגדיר את הדימוי העצמי והסטאטוס החברתי שלנו.
זה הופך בהמשך לפעולה אינסטקטיבית ויצירת פעולות , מטרות וקצב שצריך להתאים את עצמו למען משהו שמוגדר מהחיצון (LU LI) , וערכים חברתיים (SP\ST), בנסיון להגיע לכח ושליטה , שמתחת יש פחד, פחד מכישלון , תלות , פחד על הדימוי העצמי.
הציפיות קשורות לאלמנט המתכת , ואדם לפעמים מגדיר לעצמו סטנדרטים שרק אם במידה ויוכל לעמוד בהם הוא יוכל לעקוף את כאבים, השפלים , ההתמודדויות הרגשיות , וינצח את הקושי , כי רק שם יהיה מספיק כח ושלטה , והמשאבים להוכיח שאתה עומד בסטנדרט חברתי שאתה מתוגמל ממנו.
שהתבוננו על הריאות ראינו שהרבה פעמים במצבים של קור , אדם בעצם נמצא באתגר מסויים שמעסיק אותו במציאות החיצונית שלא בהכרח מודע אליו כרגע , זה יכול להיות ברמת השינויים במזג האוויר, הפקקים שיש פתאום בכביש, מתחיל להיות לך קר הגוף רועד , הריאות , הן אלו ששולטות ב בצ'י , וב WEI QI , על איך אנחנו זזים ומשתנים מול מערכת היחסים שלנו עם הסביבה והמציאות החיצונית,ל WEI QI יש קשר גם כן עם הסביבה הפנימית והוויסות שלה ולא רק עם החיצון! למשל אם אדם יוצא לריצה , החום הפנימי שלו עולה , הלחץ דם , הדופק , ההורמונים של האדרנל מגיבים , יש צורך בפעולה האינסטינקטיבית של ה WEI QI לפתוח את הנקבוביות ולייצר הזעה לנדף את החום לחיצון.
שאדם למשל סובל מחום פנימי , אבל הריאות שלו חלשות, יהיה קשה לו לייצר ייזוע , החום יכול להשיאר כלוא ולחפש דרך או מערכת אחרת לצאת דרכה החוצה או לעבור טרנספורציה למצב צבירה אחר .
הריאות כאיבר מאפשרות את היציאה החוצה להתמודד עם אתגרים בחוץ. (ממרכז הקיבה החוצה לחיצון), כי זו התנועה שלו כמרידיאן, ולהעניק תחושה של יכולת וחיסוניות מול העולם.
ככל המרידיאן מגיע לנקודות עמוקות יותר , הוא נוגע ברבדים עמוקים יותר, זו הסיבה שנקודות על הטורסו עצמו הרפה פעמים בעלות השפעה על מערכת הפנימית , אבל כמובן שלא רק וגם נקודות דיסטליות בעלות הפעה חזקה ,ובנוסף לנקודות יש השפעה שונה שהרבה פעמים קשורה לטכניקה שנבחר להשתמש בה, למשל אם אנחנו רוצים לטפל ברגש שקשור לריאות הרבה פעמים אפשר לגשת לנקודות החיבור על המרידיאן, ולדמם אותה, אבל אם נרצה מרידיאן מיוחד , הטכניקה תהיה שונה כי אנחנו מבקשים משהו אחר מהגוף, אותו דבר לגבי נקודות שיש להם קשר והשפעה דרך השם שניתן להם , או דרך האנרגטיה שלהם.
הבאספקט ברגשי הריאות בדרך כלל יטפלו במצבי תקיעות לאורך זמן של מלנכוליה צער ועצב, יש להם גם קשר לטיפול ברגש האשמה וקורבנות אבל כמו שאמרנו , פה זה יותר בהקשר לחיצון , למשל אדם מאשים משהו חיצוני בבעיות שלו וכן האלה... ושזה ברמת ה WEI QI זה ברמת האינסטינקט, אדם לא מודע למה שמפריע לו בהכרח, כי לכולנו יש מצבים שאנחנו "מגיבים" אמוציונלית בצורה שהיא אינסטנקטיבית, כי זה לא באופן מודע, עד שאנחנו ערים לתגובה ובורים לשנות אותה.
ברמה הרוחנית הריאות מחברות אותנו להגיון השמיימי, מתכת זה אלמנט שקשור מאוד לרוחניות שבאדם , אבל גם לרמת האינסטינקטים ונשמה ה PO שלנו שנפרט עליהם בהמשך.

בכל מרידיאן יש גם כן את נקודות ששייכות למערכת המים (באר עד לים) , הסינים ראו את המרידיאנים כמו זרמים של מים , הם ילכו לאן שתאפשר להם ללכת , מהמקומות היותר שטחיים (כמו נקודות באר שמטפלות יותר בבעיות של TMM , בעיות עור , וברמה היותר שטחית ) , עד לנקודות ים שמטפלות ממש באיבר עצמו .
הוסיפו לכל מרידיאן גם כן נקודת LUO שמסמלת תמיד איזושהיא סטייה מהמסלול , כי נקודות LUO מטפלות ברגש שקשור לאותו איבר, הרגש מטבעו הרבה פעמים הולך נגד הבחירות בחיים ולפעמים "מבקש" לצאת מהמסלול הרגיל , הוא מורד ,מחפש ריגושים , מעלה פגיעות, ולפעמים אם זה מקצין והלב נסגר הוא לא חוזר הביתה , זה מביא הרבה סבל וכאב לאדם , זו אחת הסיבות גם שנקודות LUO מטפלות בצ'י מורד , בגלל ההליכה נגד כיוון הזרימה.
הסטייה מהדרך היא חשובה לפעמים לייצר "הסחת דעת" או לצאת מאובססיה של משהו מסויים , או סתם פשוט לתבל את החיים , כל עוד אתה חוזר לדרך הראשית, כאשר הבריחה היא "פתולוגית" או "לא בריאה" , הסינים תיארו שהגוף מייצר קאפילרות של כלי דם שאפשר לראות אותם צפות על שטח העור , רגשות שלא עברו ניקוי , ועברו למחסנים של כלי הדם.
נקודות הצטברות בדרך כלל מגיעות אחרי נקודות חיבור , ומטפלות בעיקר בכאב , הכאב אחרי הסטייה מהדרך , הסבל שאדם חווה בחיים ומבקש הקלה , שהנשמה הולכת לאיבוד באמצע הדרך כאשר הרך חזרה כורחה בהרבה כאב ,הרעיון של נקודות ההצטברות הוא לא רק להניע כאב אלא לאסוף את הצ'י (חזרה אל המסלול) או את האדם האבוד חזרה לדרך.
זו הסיבה שיש לכם יכולת לפזר את את הכאב שהצטבר (בפיזור), או לאסוף חזרה את הצ'י (חיזוק)
לכל מרידיאן כמובן שהוסיפו נקודות נוספות עם השנים וההתפתות של הרפואה סינית , כדי להשלים רעיונות פילוסופים , תרבותיים , מיתולוגיים , רוחניים וחיבורים בין איברים כדי לענות על שאלות פילוסופיות שהועלו בדרך על ידי קלינאיים רבים.
אז כל אלו פשוט נקודות מבט להבין את הערך שמביא לנו כל מרידיאן בעושר , בעומק וברוחב שלו כאשר אנחנו כמטפלים יכולים ללמוד להכיר את המרידיאנים דרך הלמידה שלנו את עצמינו ואת המטופלים שלנו , ואולי להתרחב ממקום שרק חוזר על תפקודי נקודות ואיברים , למקום שבו אנחנו מפתחים מערכת יחסים עם נקודות דיקור ,מרידיאנים והמטופלים , אנחנו עצמינו מעמיקים את מערכת היחסים שלנו עם עצמינו וההבנה שלנו אותם , את האלמנט אליו הם שייכים וכן האלה .
במאמר הזה אני אסרוק שכבות ההתפתחות שמביא לנו כל מרידיאן מחינת הרמות , ומבחינת עיסוק עם חומרים ופתולוגיות.

LUNG , LARGE INTESTINE , STOMCH AND SPLEEN
אז 4 המרידינאנים הראשונים ב SEQUENCE שייכים לרמת ההישרדות \ לחיות .
אז מה אדם צריך בשביל לשרוד ולחיות? קודם כל , לנשום , לאכול ולישון, חשוב גם לעשות קאקי, וזה לא דורש למידה אלא זה משהו אינסטנקטיבי. (בהמשך צריך ללמוד לשלוט על הדחפים האלה.)

שדיברנו על אלמנט הריאות והמעי הגס בתפקודם המרידיאני , התייחסנו להתעסקות שלהם עם WEI QI , הקשר שלי לעולם החיצון ברמה האינסטנקטיבית הישרדותית , שינויים במזג אוויר , טמפ' גוף , לחץ דם , בלוטות הורמונליות , כאשר בריאות שוכנת נשמת ה PO , והיא הנשמה ארצית \ בהמית , שקשורה לתגובות , אינסטינקטים , רפלקסים , ומימוש הצרכם בגופניים והרצון גם לטפח את הגוף הפיזי , הריאות כמובן אחראיות על הנשימה , עם דגש על השאיפה בגלל הקשר לרעיון הפילוסופי ליכולת של האדם לשחרר מעצמו דברים שאין לו בהם צורך (LETTING GO) , בשביל לאפשר למשהו חדש להגיע , ולכן היא גם אחת משלושת האיברים שאחראים ל RECEPTION OF QI , הקבלה של החיים מחדש כל פעם פנימה , הנשימה הראשונה, כי נשמת ה PO מחליטה שהיא רוצה חיים להתממש הם , לכן מחפשת JING (עובר) , להיכנס אליו, כדי להתחיל תהליך של עיבור וקבלת חוזה מהשמיים , ה HUN רוצה לחזור לשמיים לעומת ה PO שרוצה להתממש בחומר , כאשר הPO עושה "סדר" עם המדריכים לגבי ה"עבר" מה שעוד לא נלמד וצריך עוד להילמד , ולכן צריך להיכנס לתוכנית בגלגול הבא שלה לפני שהיא מתגלגלת לגוף, זה עיסוק בסדר , ארגון , השיעורים ומהלכים ש SHEN צריכה להתפתחות שלה. אנשים שקשה להם לקבל את חוזה השמיים שלהם ,מתקשים לקבל את החיים שניתנו להם , או מנסים לשלוט על החיים, זו הסיבה שפחד מאיבוד שליטה משתייך לפחד ברמת הגוף, כי באלמנט המתכת מוטמן גם הצורך לשלוט , יותר מאשר לחוות את החוויה כמו באלמנט האש שרוצה לחוות או אלמנט המים שרוצה לזרום, וכך אדם "מחזיק את הנשימה" , מתנגד לזרם , לקבלה של הצ'י, ולכן יכול לסבול מבעיות נשימה , אסטמה , כי אין הסכמה להכניס "אוויר" או את החיים כמו שהם פנימה.
נשימה זה לקבל . לקבל באהבה את הגוף הפיזי שלי , את התחשות , את הכאב , כי מים יכולים לזרום גם למקומות שפלים וכואבים בחיים, המעלה של הריאות היא מתנת הנשיפה ואפשרות להתחבר ל LET GO , להיכנע , לוותר.
ב JING שלנו טמונים שיעורים שגם שייכים להורים ולכל השושלת ומועברים בהעברה בין דורית ולכן השיעורים ש ב JING יועברו לילדים, לפעמים כמחלה, ויצטרכו גם להיות חלק ממסע הנשמה בעולם החומר.
דבר נוסף הוא שחלק מהרעיון של שחרור לגאולה ברעיון הסיני , או ממה שמוכר כ"מוקשה" בבודהיזם , הוא שחרור גם מצ'י האבות , שמחזיק בתוכו גם הרבה מן העבר , הערכים והמגבלות שמגיעים משושלת העבר והרצון להשתחרר מהם.

אז אמרנו שהריאות יוצאות החוצה לתקשורת עם העולם בחוץ (מהמרידיאן הפנימי שמתחיל בקיבה החוצה למרידיאן החיצוני) , המעי הגס עולה חזרה לכיוון הראש , ומביא את האינפורמציה חזרה לעולם הפנימי שלנו דרך ST12 , דברים טובים ופחות טובים.
שמגיעים למעי הגס ,בפרספקטיבה של המרידיאנים הראשיים , המעי הגס כמרידיאן בפתולוגיה , מתעסק בשלב של רוח חום חיצונית (WIND HEAT), שבדרך כלל מתפתחת לאחר רוח קור שלא נפתרה, או מצב של רעילות פנימית שרוצה להשתחרר מרמה ה YING , החוצה לרמת ה WEI QI . זאת אומרת הגוף רוצה לשחרר ברמה האינסטינקטיבית רעלים , סטרס וחום פנימי שהצטבר, וירוסים שדגרו במערכת הנשימה , או אקלימים שמאיימים על הגוף, ואינטראקציה שהייתה לי עם העולם החיצון ואני מתנגד להכניס אותה לעיבוד פנימי כי אני מזהה את זה כאיום על המערכת, וכך , המעי הגס בעצם מגייס אנרגיית יאנג , כדי לדחוף משהו החוצה, דרך ייזוע ותנועה של נוזלים (גם כן אחראי על תנועה של מעברי מים). ברמת החיצון עם נקודות כמו LI4 LI6 , וברמת האיבר עם נקודות עמוקות יותר כמו LI10 9 8 .
כאיבר אנחנו מדברים פה על סילוק המיותר מתוך החוויה , חיתוך מה שלא רלוונטי , מכיוון שאנחנו חווים את המציאות ומעכלים אותה כדי למצק משם למידה , לכן לא כל אינפורמציה היא רלוונטית או עיקרית , הצואה שלנו , החלק העכור שאין בו שימוש, החלק התפל, לאחר שמה שנספג בדרך והזין את האדם, לאורך כל מערכת העיכול יש כל הזמן הפרדה בין העכור לטהור ולכן עוד איברים מעורבים בתהליך רק שלכל אחד תפקיד מעט שונה.
שאנחנו מגיעים לקיבה ולטחול , אנחנו מדברים עדיין על רמת ההישרדות\לחיות כי אנחנו עדיין לא הגענו לרמה שהמודעות של הלב שיש שמכיל בתוכו את ה SHEN.
לכל אדם יש עולם רגשי , ומחשבות מתוכו ועד סוף העולם, אבל לא אומר שהוא בהכרח מנהל או מודע לעולם הפנימי שלו, או בקשר איתו, ולרוב ללא מודעות העולם הפנימי זז ומנוהל על ידי הרגש או על ידי השכל .
זאת אומרת זה כן משאיר אותנו מבחינת תודעתית ב -"לחיות" , בנאדם חושב לו מחשבות , בנאדם מרגיש לו רגשות , אבל הכל אוטומאטי בלי לאפשר שינוי או וטרנספורציה על ידי מודעות, והוא מנוהל על ידם , תלוי אצל כל אחד איזה חלק מוביל . (רגש או שכל)
ברמה הגופנית אדם מרגיש רעב , ורוצה למלא את החוסר - אוכל
עייף - הטחול שולח אותך לנוח. (אלא אם הכבד שלך לא רוצה :) וממשיך את הפעולה ).
לאדם יש חשקים , "בא לי" - תשוקות ו"רעב" למלא אותם, ומגיב לזה .
אדם מחושק בקרבה , אהבה , התרחבות , מיניות , צרכים ורצונות חברתיים , שכל אלו חשובים בהחלט אבל זה עדיין לא בהכרח מחובר למה שהעצמי או הנשמה מבקשת.
אינסטקטיבית , שמגיע הרבה אינפורמציה , הרגשות ותחושות שהגוף רוצה להיפטר מהם , הוא אינסטקיבית יכול להקיא או לשלשל אותם , הגוף יודע מה טוב ומה לא בצורה טבעית , פשוט ההתרחקות מהחיבור לצרכי הגוף וההקשה אליו לאורך זמן פוגעת "בחוש הטעם" שלנו , ואנחנו מתחילים להימשך לדברים שעושים לנו לא טוב.
שיש מאבק בתוך העולם הפנימי ובעיקר ברמת ההישרדות, שם מתחילים להיווצר הקונפלקטים והקושי לקבל את המציאות כמו שהיא, וכל חלק בתודעה רוצה להוביל כדי בנסיון לשלוט על החוויה , המאבק הוא בעיקר בין בין הרגש לשכל , כאשר למשל אדם רוצה לתת מענה מיידי לצורך או תשוקה שלו , אבל השכל שלו חוסם אותו מאותה פעולה ומתעלם מהצורך. או להפך , שכל גחמה ותשוקה האדם מתנפל עליה מבלי לרסן את הרגש.
שאדם נכנס למאבק , זה נוצא מהתנגדות למציאות , כאשר בדרך או שהוא מאשים את החיצון באירועים החיצוניים (LU\LI), את הממשלה , את העירייה , את החברים , או את העצמו שזה כבר יותר בתוך השיח הפנימי (SP\ST).
הקיבה מעכלת כל הזמן אינפורמציה מהמציאות , זו הסיבה שהיא מגיע לכל הפתחים , שאנחנו מגיעים לרמת הלב זו רמת המודעות לעצמי, לרגשות ולמחשבות שלי ולעובדה שאינני הרגשות או המחשבות שלי, אלא הם סה"כ זרם תודעתי שמתקיים בתוכי כל הזמן ועובר "עיכול" באדמה, הלב מתבונן באותו זרם , חוקר אותו , ואת נקודות המבט על אותו נושא, ועל ידי המודעות זוכר את זכות הבחירה ומחליט למה הוא מגיב , למה לא , מתי לצאת לפעולה, מתי להניח , בהתחשבות בשאר גורמי התודעה, ובעיקר להיות בקבלה ואהבה של מה שעולה מתוך העולם הפנימי של הרגש, של השכל, והתחושות של הגוף , שבהמשך הופך לאינטגרציה בינהם ובונה את האינטואיציה . מה שחוויתי כחוויה בסופו של דבר יהיה מתורגם להבנה גבוהה וכך הלב ממשיך לצבור מודעות .
תמיד יהיו קשיים ברמה מסויימת , יהיו אתגרים , שהרבה פעמים גם נוגעים ברמת ההישרדות , רמה ההישרדות בסוף מראה לנו את היכולת לזרום ולקבל את מה שמגיע לך (LUNG) , ומזמין אותך ל"הגיב" אליו , או להצטרף לאירוע החיצוני , שבא לגעת במשהו פנימי , ככה שבחווית ההישרדות יש קבלה של "ככה זה" , אני לא מתווכח עם מה שמגיע , ומקבל את העובדה גם של הזמניות של החיים והאירועים, עם האפשרות בהמשך לבחור איך להתייחס לזה, זה כמו לשבת במרכז של סופה שסוחפת אותך ומזיזה אותך , או אפר לקרוא לזה "רוח" שאתה משתנה עימה, עם המודעות לכך מאפשר מעבר לנקודת מבט מתבוננת , וכך פחות נסחפת רגשית ומגיבה על אוטומאטיות.
ההישרדות , לא נלחמת בשינויים , או באירועים החיצוניים, אלא מקבלת את המצב כמו שהוא , ויש גלים שיכולים להעיף אותנו קיבינימט.
לכן אפשר להגיד שלפני ה"לב" , שאדם שזז ברמה הזו של 4 המרידיאנים הראשונים עוד לא בהכרח "חיי" אלא מגיב כרגע לחיים, ומשתנה מולם , ולכן כולנו בעצם חווים את רמת ההישרדות במידה מסויימת, השאלה אם אנחנו מתנגדים ומתחילים לייצר מאבק מול השינויים.
התנגדות קבועה לשינוי, מייצרת מאבק , האמונה שמתוך כח ושליטה תוכל לשנות את המציאות החיצונית , שמתחתיה יש פחד (מאיבוד שליטה ) , או תחושת חוסר ששום דבר שקורה אף עם לא מספיק. - יש ציפיות, צורך בצדק ושיוויון שלא שחררתי (LI\LU).
לכן כאשר אדם יוצא למאבק , או קרב חשוב שזה יהיה מחובר לערכים אמיתיים ולמי שהוא באמת , ולא ממקום של חוסר , אלא ממקום שרוצה להביא ערך או משהו שמתקשר למהות שלו, אם במאבק איבדת את עצמך , זה כבר לא שווה את המאבק.
ופה זה לוקח אותנו לשכבה הבאה שמבקשת מאיתנו להתחבר להרגשה וללב , ולהיכרות ואהבה עצמית, לא בקטע נרקסיסטי.

4 המרידיאנים הבאים שמתעסקים בכך הם HEART, SMALL INTESTINE, BLADDER,KIDNEY.
כאשר אנחנו מגיעים אל הלב ולרמת הדם , זו שכבה שמכילה בתוכה מודעות, מכיוון שהדם מכיל בתוכו את SHEN .
ללב אין את סימניית הבשר, שברפואה הסינית מתארת איזו שהיא קשר לחומר וצורה, כמטאפורה לכך שללב האמיתי אין באמת צורה, אין עליו תנאים ומגבלות כי הוא דרך לביטוי הנשמה חסרת הצורה ומלאת החירות, לעומת המגן שלו שזה הפריקרדיום , מגן הלב , שבעצם שם "תנאים" וגבולות במטרה לשמור על הלב, ושלא כל חוויה תיכנס להעסיק את הקיסר.
למגן הלה תפקידים נוספים בנפרט עליהם במאמר על כאבי הלב
הלב הוא כלי תקשורת שמחבר אותה לנשמה שלנו, לעצמיות שלנו , וזרימת הדם ההרמונית שלו בסופו של דבר מבטאת זרימה רגשית וגם היכולת לדבר על הרגשות שלנו, במצבים של טראומה וסטג של דם הלב , אדם לא יוכל לדבר על הכאב או הטאומה שהוא חווה בנוסא מסויים ולכן העבודה עם ה PC היא חשובה במקרים האלה .
הטחול יותר קשור לייצירת האדם ויכולת להתרכז בחשיבה לגבי הזיכרון , והכבד יותר למצבים שצריך לעזור לגשת על הזיכרון ולמחסן של הדם.
הוא המרידיאן היחידי שיש לו ענף שיוצא מתוך עצמו ויש אומרים שהרעיון הפילוסופי מאחוריי זה הוא שאף אחד לא באמת יכול להיר את הלב האמיתיומי אתה חוץ ממך.
בלב שוכן האלמנט הראשי של האדם , זה הניצוץ ו ה SHEN הייחודי שלך, שעובר סירקולציה בדם , וככה משפיע על מה שיסקרן אותך, מה מרגש אותך ונותן לך תחושת משמשעות.
המעי הדק עוסקה בהפרדה בין עיקר לתפל אחר הפירוק שהתבצע על ידי הקיבה והטחול, המעי דק מתחיל לקחת את האינפורמציה מהאינטראקציה שהייתה לי עם אנשים, שם מתחיל הפירוק הראשונה וההנבה שלי לגבי מה דוחה , ומה מושך אותי , למה יש לי תיאבון, להתחיל להבין מה אני אוהב , ומה אני לא אוהב , כי הקיבה והטחול מביאים דברים מהמציאות באדמה (חברה , תרבות , מקומות שאתה משוייך אליהם) , אבל אתה כאינדיבידואל מהטבע שלך לא אוהב את מה שחבר שלך אוהב , או סובל ממשהו שהאחר היא תרופה בשבילו.
זה ממשיך למי הדק , שעושה הפרדה נוספת ש העכור והטהור , ההפרדה הנוספת הזו מערבת את ההגיון שלנו שקשור גם לחוויות העבר , וגם שם תנאים ו"מאלף" אותך לאהוב דברים ומה הכוונה ?
הקיבה , זה "תגיד , הבירה הראשונה שלך אהבת את הטעם או אהבת?" .
מעי דק , "לא כזה התחבתי , אבל למדתי לאהוב את זה " , למדתי לאהוב את הסביבה שאני בה , את התרבות , את מזג האוויר , לא הייתה לי ברירה , בהתחלה הקאתי על אנשים אבל למדתי להסתדר עם מה שיש .
הקשר להגיון הוא מכיוון שההגיון מסתמך על חוויות העבר , והרבה פעמים על מה שישתלם , ואם בשביל להרגיש את השייכות של האש אדם מתאים את עצמו לאחרים ומתרחק מהטבע האמיתי שלו , בהמשך זה יכול לייצר תפיסה שהיא לא בהכרח תואמת את מה שבאמת שוכן בכליות ובלב , אלא ממסוכך על ידי התאמה של תפיסה "הגיונית" שהיא לא בהכרח נכונה או מחובר לטבע הפשוט שלך.
שואלים אותך אם אתה אוהב משהו ואתה צריך לחשוב על זה, זה SMALL INTESTINE . זה תהליך חשוב שאם הפחד והצורך בשייכות לא מפריע, או עובר מניפולציה וצורך להתאים את עצמך לאחרים למען האש.

התהליך הזה ממשיך לכיוון אלמנט המים , דרך BLADDER (BLADDER1) , שזו נקודה מרכזית שמגיעה אליה אינפורמציה מהמציאות החיצונית, אחרי שעברה גם אצל ה ST וגם אצל ה SI ששלחו ענפים לשם, שבסופו של דבר תלך לכיוון הכליות להגדיר מי אתה כדי לנתחיל ליצור "זהות". אדם מזהה שיש לו אישיות מסויימת שהוא אסף במשך החיים מאז היותו תינוק , חשקים , רצונות , והתנהגות מסויימת, ואותה זהות פוגשת את הטבע הפנימי שלו שמגיע מהכליות (JING) ו הלב (SHEN), שהתפיסה מציאות שלו בהירה, הוא מבין ומקיים את החיבור למי שהוא יחד עם הלב, שאדם נמצא בהזדהות רק עם המציאות החיצונית, הוא מקבל על עצמו זהות מסויימת מתוך מהסביבה או החברה בה הוא נמצא , ולכן נוצר כל הרעיון של הקו החיצוני והקן הפנימי של מרידיאן שלפוחית השתן , המעי הדק מביא הגדרות, מושגי יסוד , השוואות לאחרים, שבאופן פזיולוגי יכולות לביות בראייה בריאה של המציאות, הסתכלות באהבה על השוני הייחודיות , החולשות והעוצמות , ללא ביקורת , אך במצבים פתולוגים או כתוצאה מטראומה , אפשר לאסוף לפעמים תפיסות מוגבלות של קורבנות , חוסר ערך עצמי , קנאה , חסר , שנאה עצמית, שכל אלו מבקשות להגדיר זהות עצמית בכליות ולכן גם לפגוע בצ'י המקור. שתמיד בעצם אוהב אותך ומחפש ת החיבור למי שאתה.
בכליות שוכן צ'י המקור שלך והקשר עם העצמי, ומי שאתה באמת , שעולה לאורך המרידיאן ומבקש לשמור על הזהות של האדם, וכך אדם מקבל צ'י מקור מירבי יותר לאלמנט מסויים . העניין שאם יש שיבוש בתפיסה המציאות , צורך להתאים את עצמך לחברה (ST) , השוואה לאנשים אחרים (SI) בצורה שהיא פתולוגית ולא בריאה , לאדם קשה להתחבר לעצמו כי התפיסה שלו את עצמו לא ברורה לו, כי היא תלוייה רק בצורה ומה שנראה לעין ולא עוברת תהליך של התבוננו פנימה , שאותו מבקשת BLADDER 1 , והרעיון הפילוסופי של ההסתכלות פנימה לקנטוס הפנימי.
זו אחת הסיבות שפעם היו נזירים שהתרחקו מהחברה , מהאהובים שלהם , ומיקירהם להרים למדוט , כי המטרה הייתה להגיע להיכרות עם גרעין של עצמיות שהם האמינו שלא יכול להתקיים בתוך חברה , אבל היום אנחנו יודעים שכל מה שנדרש זה שמירה על חיבור עם הקשר לעצמי , ועדיין לחיות בתוך חברה מלי בהכרח להיות בקונפליקט , אלה להבין את היופי והייחודיות שיש לכל אחד באישיות והלב .
וכך נוצר הקשר הנפלא בין הכליות ללב , קשר בין האמת שלך שמוגדרת בעצמיות שלך אחרי תהליכים שעשית בתוך החברה , בין אנשים , כדי להכיר את עצמך על ידי שיקופים, מה נכון לך ומה פחות,במה אתה מאמין ומעניק לך משמעות , כי הלמידה שלנו את עצמינו מצריכה או שיקוף או את ההופכי בצד השני.

שאנחנו מגיעים לרמה של ההבדלה , אנחנו מדברים על מהלכים לעבר התפתחות והתודעה , שינוי של תפיסות , שחרור של טראומות והליכה לעבר אבולוציה , התפתחות וריפוי PERICARDIUM TRIPLLE WARMER GALL BLADDER LIVER
הפריקרדיום משמש כמגן הלב של הקיסר , ומכיוון שאנחנו מדברים על הטיפול טיפול בגישת במרידיאנים הראשיים , אלו היו שנים שהיה דיון לגבי מתי ואיך להשתמש במגן הלב ומתי במרידיאן הלב שאנחנו מכירים היום , בנוסף בימי קדם , לא היו 12 ערוצים , אלא 11 ערוצים , ווערוץ הלב שאנחנו מכירים היום היה נחשב למרידיאן הלב , ומה שאנחנו מכירים היום התפתח רק בשלב מאוחר יותר , בדרך כלל כאשר אנחנו רוצים לטפל בלב אנחנו ניגשים קודם כל דרך מעטפת הלב , זה גם היה המרידיאן שהיה בו שימוש בעיקר בשושלת SONG ופחתו עם מרידיאן הלב , למשל השימוש בנקודה המוכרת PC6 , שער לפנים , שער פנימה שצריך לחצות כדי להגיע ללב. - העמקה כאן- כאבי הלב ברפואה הסינית
א
מרנו שלפני שהגענו לרמה הזו , יש לאדם "זהות" שהוא מקבל על עצמו מהחברה , שהיא לא בהכרח מחוברת למי שהוא
כי יש כל מיני הפרעות , סטג , אינפורמציה שאדם צבר בחיים , מערכת אמונות שלא בהכרח עברה בדיקה עצמית, וטראומות שסגרו את הלב ולכן גם לא אפשרו לפעמים לאדם להיות מי שהוא באמת , אלא להתנהג עם מסיכה , התחזות , כדי "לשמור" מפני הפגיעות או שברון לב נוסף.
יחד איתו זה שאחראי לשמור על החיבור למי שאנחנו ושלוח את צ'י המקור לאורך שדרת היואן הוא עבודה משותפת בין מעטפת הלב , לבין המחמם המשולש.
מכיוון שהמחמם המשולש מכווין את צ'י המקור , הוא זה ש"מחזיק" בקביעות מסויימת צ'י מקור לאלמנט או איבר מסויים, כדי לייצר מיקוד מסויים על האלמנט הראשי , למשל להביא יותר לBL13 , לכיוון הריאות כדי שאדם יהיה יותר "מתכתי" , וזה ישפיע על ההתנהגות , התפיסה , הרצונות ולוקח אותנו כבר להעמקה התורת 5 האלמנטים או הגזעית והענפים.
ולחשיבות שיש לאלמנט הראשי של האדם ביחד לשאר האלמנטים.
ה PC לעומתו הוא גם כן שער שמוציא את הפקודות של הלב על ידי פתיחה וסגירה , וכאשר הוא פתוח , הדם זורם , ה PC יחד עם המחמם המשולש מביאים ומוצאים אינפורמציה ללב והחוצה ממנו בזרימה וביטוי רגשי של האדם, וכך האדם מתפתח , לומד , מכניס את החוויות ללב ולומד מהם , הלב פתוח תודה לאל.
כאשר אדם עובר טראומה ברמת הלב , וזה יכול לקרות בכל רגע ביום , ה PC בעצם תפקידו לשמור על הלב ול"הגן" על הלב מפני החוויה , ולכן הוא אוסף דם "פתולוגי" בלב ואפשר להרגיש את זה גם בדופק שאנחנו מקשיבים לעמדת ה PC באבחנת דופק.

הוא בעצם לוקח על עצמו את תפקידו הדומה ל"סופר אגו" , הוא הקול שאומר לך "בטוח להיות זה " אבל לא בטוח להיות זה" , זוכר שעשית את זה נפגעת ? זוכר את מה שהיה ? או "תיזהר " "אל תסלח " וכל דבר שבעצם משאיר את האדם לב סגור.
בגלל זה משייכים את ה PC ל MINISTERIAL FIRE ולא רק ל TW , כי הוא יושב יחד עם הלב והריאות ומנהל קונפליקט בין אלמנט אש , והפתיחה של הלב , לבין המצפון , והסגירה של המתכת על הקיסר .
שהטחול אומר לך לא לעשות משהו זה יותר חברתי (בגלל זה הוא קיבל את תפקיד BANKING THE BLOOD), כי השמירה על הדם בכליו היא בעצם שהדם ילך בזרם מסויים ולא ימרוד בחברה ויפגע על ידי כך עם על ה PC , ותחושת "ההגנה" כי אדם בסופו של דבר חיי בתוך אחדות ורוצה תקשורת טובה ונעימה עם הסביבה שלו ולהיות סה"כ בהרמוניה, הוא לא צריך לשנות את עצמו אבל הוא עדיין לא יקום וילך ערום אחד ברחוב כי הוא לא לבד, זה הרעיון של "אי שפיות ", שבנאדם מתנהג בצורה "לא שפויה" בצורה לא מודעת , כאשר אדם עושה את זה מתוך מודעות , משתנה , משנה את ההתנהגות הרגילה שלו כחלק מתהליך של השתחררות מטראומה שחסמו אותו מהאלמנט הראשי שלו , אז אפשר להגיד שאין זו אי-שפות אלא מצב שבה לאתגר אותו ותשפיע גם על כל הסביבה שלו , כי אם הוא משתנה הוא משנה את כל תפיסת המציאות שלו ולכן יש לזה השפעה על החיצון בהמשך , וזה אתגר גדול ל PC כי ה PC מחפש את ההרמוניה עם הסביבה שלא תמיד יכול להקיים כאשר אדם מחליט שהוא רוצה שינוי וגדילה בחיים .
לכן ל PC ולמחמם המשולש יש אפקט חשוב בשמירה של חיבור האדם לעצמו , כי אם ה PC נחסם מחוויה מסויימת , הוא יכול להגיד לאדם "לא בטוח להיות מי שאתה " זוכר ? שהייתה אלמנט עץ נפגעת , תהיה מעכשיו מתכת ותשמור על עצמך, וכך אדם מתרחק מעצמו .
זאת אומרת לפעמים אלמנט האש (הכוונה ל PC TW) ברצון למשש תשוקות מסיומות, לברוח מהכאב ,בא ו"מבקש" מאלמנט המים (KID BLADDER), להניע ולהזרים את ה JING למקום אחר, וככה ה TW מוסת להניע את צ'י המקור למקום אחר, שלא שייך בהכרח לדרך הראשית של אותו אדם אלא זה מגיע מתוך טראומה או השפעה של מקור חיצוני שמבטלת את הרצון האמיתי לממש את עצמו בדרך הראשית שנועדה לו.
שאנחנו מגיעים לכיס המרה , אנחנו מגיעים לחשיבות של האומץ של האדם לחיות את מי שהוא , והיכולת לקחת את המשאבים , את האמביציה, את מי שאני ולייצר שינוי בעולם הפנימי והחיצוני .
היכולת של כיס המרה להתגבר מעל מכשולים , להשתנות , לייצר אבולוציה (זו אחת הסיבות שהוא אחד מ"האיברים המשונים" , שבאבולוציה והתפתחות האדם היחידים שהשתנו במבנה שלהם - מוח , עצמות , MARROW , כיס מרה , רחם)
הכבד לוקח את האינפורציה , והמודעות שהצטברה , ומאחסן אותם בדם הכבד , כחוויות , כאשר אדם חיי את עצמו , בונה , מתפתח , עובר מכשולים , פחדים , זורם עם החיים (הכבר משפיע על תנועת הצ'י החלקה) והתפיסה שלו את עצמו היא כאדם מתפתח בעולם הוא מזין את הערך העצמי שלו שמושפע מדם הכבד, והחוויות שמגיעות לשם מהלב, אדם יכול להרגיש בסוף חייו שהוא כישלון במצבים פתולוגים או אדם מרגיש שהוא מימש את מי שהוא וגם נותן תשובה חזרה לשמיים על החוויות האלו (הכבד עולה ל DU20 יחד עם ה HUN חזרה לשמיים) , הרעיון במרידיאנים האלו שהם מחוללי שינוי , ומאפשרים גישה לאלמנט שמאפשר כל הזמן לידה מחדש, כי לאורך כל החיים שלנו מתבצעת בניה מחדש והתחדשות של מי שאנחנו , כל פעם מתקלפת עוד שכבה בדרך אל הלב , ואכן כן תמיד אפשר להסתכל על החלומות , הדמיון (כבד) והמקומות שלי שלא התגשמו אבל גם חשוב להשתחרר מתפיסות משובשות שמגיעות אלינו ממרידיאנים אחרים, חברה , אשליות שמגיעות עם תחושות של פספוס , אשמה וחרטה, ומפריעים לנו לראות את עצמינו פשוטים כמו שאנחנו , עם האישיות שקיבלנו , והיכולת לחבר אותה באומץ אל הלב ולחיות אותה.
אדם צריך לזהות את היסודות , ללמוד על עצמו , על המבנה שלו , החוזקות אבל גם כן החולשות שלו , כי הם גם חלק ממי שהוא , וכך הוא אוסף את כל אלו ומכיר בהם ולא מנסה לשנות משהו שאני לא , מי שאנחנו באמת זו המתנה הכי גדולה של הלב.

כ


